خیاطی در منزل | اهمیت و آموزش این کسب و کار

خیاطی در منزل | اهمیت و آموزش این کسب و کار

خیاطی در منزل | اهمیت و آموزش این کسب و کار
۱۴۰۳/۰۵/۲۷

شاید شما هم به عنوان شخصی که علاقه مند به کار در منزل هستید و می خواهید کسب و کاری را در این محیط شروع کنید به دنبال شغل خوب و پر درآمد هستید .

شغل های زیادی هستند که با شناخت و کسب تخصص در آن می توانید به درآمد قابل توجه ای برسید. یکی از این مشاغل حرفه یا شغل خیاطی است که بازار کار همیشگی خود را دارد و هرساله عده زیادی علاقه مند به این حوزه وارد بازار کار آن می‌شوند.

از خوبی این شغل قابل انجام بودن آن در محیط منزل است که باعث می شود خیاطی در منزل با کم ترین سرمایه ممکن شروع به کار و درامد زایی کنید.

شاهین دری پور به عنوان یکی از مدرسین مطرح در زمینه آموزش خیاطی در کشور با تلاش فراوان هر ساله سعی دارد که علاقه مندان به حوزه خیاطی را از مبتدی تا پیشرفته آموزش دهد و تا بازار کار و درامد آن ها را همراهی نماید.
در صورت نیاز می‌توانید از آموزش ها و دوره های شاهین دری پور بروی وبسایت بهره مند شوید.

برای دیدن تمامی آموزش خیاطی با ما همراه باشید





اهمیت خیاطی در منزل و دلایل آن

خیاطی در منزل نه تنها برای افراد علاقه مند به طراحی و دوخت بلکه برای کسانی که به دنبال یک شغل انعطاف پذیر و اقتصادی و خلاقانه هستند یک انتخاب ایده آل به شمار می رود. این شغل این امکان را به شما می دهد که شما با کسب مهارت بیشتر کسب و کار خود را توسعه دهید.

همچنین خیاطی در منزل به شما این توانایی را می دهد تا در کنار مراقبت و انجام فعالیت های منزل به یک منبع درآمد پایدار دست پیدا کنید.

سرمایه اولیه کم در شغل خیاطی در منزل

خیاطی در منزل و صرفه جویی در هزینه

برخلاف بسیاری از مشاغل، خیاطی در منزل نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی ندارد. با داشتن یک چرخ خیاطی مناسب و ابزارهای پایه‌ای، می‌توانید کار خود را آغاز کنید. حتی در ابتدای راه می‌توانید با پارچه‌های اضافی یا مواد بازیافتی تمرین کنید و مهارت‌های خود را تقویت کنید  کخ همین عامل سبب صرفه جویی در بسیاری از هزینه های اولیه شما می‌شود.

افزایش خلاقیت شما با خیاطی در منزل

خیاطی در منزل به شما اجازه میدهد در نهایت ارامش در محیط خانه خود تمامی خلاقیت خود را به منظر ظهور بگذارید.

هر پروژه خیاطی می تواند یک فرصت مناسب برای طراحی و ساخت لباسی که سلیقه و شخصیت شماست  به حساب آید ، این آزادی عمل سبب رشد خلاقیت شما در کارتان می‌‌شود که شما را نسبت به رقبای خود متمایز می‌کند.

ابزار های مورد نیاز برای خیاطی در منزل

خیاطی هم مانند هر کار یا شغلی احتیاج به ابزار های مورد استفاده خود دارد که باید ابتدا این ابزار هارا تهیه کرد.

در خیاطی در منزل نسبت به خیاطی در مقیاس کارگاهی نیاز شما به ابزار بسیار کمتر است که همین دلیل باعث صرفه جویی بسیاری در هزینه های اولیه ی خیاط می شود.

  • چرخ خیاطی

چرخ خیاطی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار هاست که هم در خیاطی به شکل خانگی و کارگاهی بسیار مورد نیاز است.

چرخ های زیادی با امکانات متفاوتی در بازار وجود دارند که باید توجه داشته باشید که چرخ خیاطی را انتخاب کنید که متناسب کار شما به شما امکانات دهد.

  • نخ خیاطی

انواع نخ در خیاطی

نخ های خیاطی در رنگ ها و ضخامت های متفاوتی در بازار یافت می‌شوند که معمولا نخ های پلی استر و پنبه ای در پروژه های بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند. ابته بهتر است مجموعه ای از نخ ها با رنگ های متفاوت را داشته باشید که در پروژه های مختلف بتوان از آن استفاده کرد.

  • سوزن خیاطی

سوزن خیاطی چه برای خیاطی به شکل دستی و چه برای دوخت با چرخ خیاطی بسیار ضروری هستند. سوزن ها در اندازه ها و ضخامت های متفاوتی هستند که بته به نوع پارچه و پروژه شما مورد نیاز هستند.

  • متر خیاطی

متر خیاطی که به متر نرم معروف است متر های قابل انعطافی هستند که به شما امکان می ‌دهند ابعاد بدن یا پارچه را به راحتی اندازه گیری کنید. این متر ها برای طراحی الگو و اندازه گیری بسیار کاربردی هستند.

  • تخته و اتو خیاطی

تخته اتو به شما اجازه می ‌دهد پارچه هارا هنگام برش بروی آن صاف کنید.

اما اتو پارچه ها قبل از شروع دوخت و هنگام پایان کار برای تمیزی و حرفه ای به نظر رسیدن کار بسیار هایز اهمیت است.

  • الگو خیاطی

الگو های خیاطی که به صورت کاغذی یا دیجیتال هستند برای پروژه های مختلف که به شما کمک می کننند که به وسیلاه ان طرح اولیه لباس را برش بدهید.
این الگو هار ا می توانید به شکل آماده از بازار تهییه و یا خود طراحی کنید. 
شما می توانید با تهیه الگو آماده ، خیاطی بسیار راحت و سریع را تجربه کنید.
در صورت علاقه مند بودن به مبحث آموزش خیاطی با الگو این مقاله را از دست ندهید.

  • مداد و صابون خیاطی

استفاده از صابون خیاطی

برای علامت گذاری بر روی پارچه، مداد های خیاطی یا صابون خیاطی استفاده می ‌شوندکه پس از دوخت به راحتی پاک و قابل استفاده می ‌شوند.

  • دکمه، زیپ و دیگر متعلقات خیاطی

دکمه ها و زیپ ها در طرح ها و رنگ های مختتلفی وجود دارند که برای تزیین و بستن لباس ها نسبت به هر پروژه ای به شکل های مختلف قابل استفاده قرار می ‌گیرند.

آموزش انواع دوخت در خیاطی در منزل

شما در هنگام خیاطی با انواع دوخت سر کار دارید که بایستی آن ها را به شکل کامل یاد گرفته و بدانید.

  • دوخت ساده

این دوخت که به دوخت رفت و برگشتی هم معروف است برای انجام آن کافیست سوزن را وارد پارچه کنید و سپس حدود نیم سانت از محل ورود سوزن آن را دوباره یه پشت پارچه ببریدو این حرکت را به طور مداوم تکرار کنید.

این دوخت بسیار ساده و در عین حال کاربردی است. بوسیله این دوخت می توانید تمامی درزها را به راحتی پوشش دهید.

  • دوخت ریز

این نوع دوخت مشابه دوخت ساده است، با این تفاوت که در اینجا باید فاصله‌ها را ریزتر و به‌طور نزدیک‌تری بدوزید. این تکنیک به‌ویژه برای ایجاد دوخت‌های محکم و مقاوم مناسب است.

  • دوخت ضربدری

این دوخت بیشتر جنبه تزئینی دارد و به صورت کج بر روی هم قرر می‌گیرند.

  • دوخت دانه ای یا زنجیری

این دوخت برای افرادی که تازه به دنیای خیاطی قدم گذاشته‌اند، مناسب است و بسیار ساده است. برای انجام این دوخت، ابتدا سوزن را از زیر پارچه عبور دهید و نخ را به‌صورت حلقه‌ای درآورید.

سپس، سوزن را در کنار نقطه اولیه دوباره به پارچه وارد کنید و از میان حلقه‌ای که ایجاد شده، سوزن را بیرون بیاورید. این فرایند را تا زمانی که مجموعه‌ای از دانه‌ها یا زنجیرهای زیبا به وجود آید، ادامه دهید. با استفاده از این دوخت، می‌توانید به‌خوبی زیبایی رنگ‌ها و الگوهای روی پارچه را به نمایش بگذارید.

  • دوخت دورانی

با استفاده از این دوخت ساده، می‌توانید به راحتی حلقه‌های دورانی را در کنار هم به شکل گل زیبا ایجاد کنید.

برای انجام این دوخت، ابتدا سوزن را از پارچه عبور دهید و سپس با استفاده از انگشتان خود حلقه‌ای بسازید. بعد از ایجاد حلقه، سوزن را در نزدیکی حلقه اولیه دوباره وارد پارچه کنید. این فرآیند را تکرار کنید تا به طرح دلخواه خود برسید.

  • دوخت شاخه ای

این نوع دوخت به‌ویژه برای تزئین حاشیه‌های پارچه مناسب است و جنبه‌ای زینتی دارد. این دوخت مشابه دوخت ریز است، با این تفاوت که در اینجا سوزن را به‌صورت ضربدری از پارچه عبور می‌دهید. این تکنیک به حاشیه پارچه شما ظاهری زیبا و چشم‌نواز می‌بخشد.

کلام آخر

خیاطی به شکل  خاگی یکی از بهترین شغل هایی است که در حال حاضر می‌توان به عنوان  یک حرفه های پر درامد و خوب به آن اشاره کرد.

مجموعه شاهین دری پور افتخار این را دارد که در این مسیر پر چالش تا به ثمر رسیدن تلاش های شما شمارا پشتیبانی کند.

اشتراک گذاری:
دیدگاه ها
امتیاز دهید:
0 از 5