کارگاه‌داری لباس | آموزش کارگاه‌داری تولیدی لباس

کارگاه‌داری لباس | آموزش کارگاه‌داری تولیدی لباس

کارگاه‌داری لباس | آموزش کارگاه‌داری تولیدی لباس
۱۴۰۲/۱۰/۰۶

کارگاه‌داری تولیدی لباس چگونه است؟ چه چیز‌هایی را برای کارگاه‌داری تولیدی لباس باید بدانیم؟ قیمت دوره کارگاه‌داری تولیدی لباس چه قدر است؟

در این مقاله به صورت تخصصی عوامل مهم در کارگاه‌داری تولیدی لباس را بررسی می‌کنیم. راه‌اندازی تولیدی یکی از کسب و کار‌هایی است که امروزه در نزد صاحبان کسب و کار بسیار محترم شناخته می‌شود و ضمنا مزیت‌های خاص خود را دارد. از میان تولیدی‌هایی که در ایران راه انداختنشان دارای حاشیه سود بالا است و به نسبت دیگر تولیدی‌ها زحمت کمتری دارد؛ می‌توان به راه‌اندازی تولیدی لباس و پوشاک اشاره کرد. ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه به لباس‌های دوخت داخلی و طراحی شده متناسب با نیاز‌های فرد ایرانی را دارد؛ بنابراین تولیدی پوشاک یا تولیدی لباس یکی از موفق‌ترین تولیدی‌های قابل راه‌اندازی در این دهه از فعالیت‌های اقتصادی کشور ایران است. در این مقاله همراه موسسه شاهین دری پور باشید تا با راه‌اندازی کارگاه تولید لباس و آموزش خیاطی به خوبی آشنا شوید.

 





 

در این مقاله به ترتیب فهرست زیر می‌خوانید :

  1. چرا درآمد تولیدی لباس بالا است؟
  2. آیا راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک آسان است؟
  3. مهم‌ترین عوامل در موفقیت کارگاه تولیدی چیست؟
  4. مراحل راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس چیست؟
  5. هزینه‌های راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس چه قدر است؟
  6. نقش برندسازی در راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس
  7. نقش برشکاری در کارگاه تولیدی لباس
  8. نقش چیدمان خط تولید در کارگاه تولیدی لباس
  9. نقش دوره آموزش کارگاه‌داری تولیدی لباس
  10. آموزش حضوری راه‌اندازی تولیدی لباس

 

1.چرا درآمد تولیدی لباس بالا است؟

دلایل متعدد در خصوص علت درآمد بالا شغل تولید در ایران وجود دارد اما در خصوص درآمد بالا تولیدی‌های لباس باید در نظر گرفت که تولیدی‌های پوشاک به نسبت دیگر تولیدی‌های قابل راه‌اندازی کشش بهتری دارند و راه‌اندازی آن‌ها آسان‎‌تر و ارزان تر است. بنابراین درآمد کارگاه تولیدی لباس به نسبت هزینه‌های کمتر آن در انواع فعالیت‌های تولیدی بالاتر است.

نقش تحریم‌ها در افزایش درآمد تولیدی پوشاک

درواقع درآمد تولیدی لباس در ایران بسیار بالا است و دلایل مختلف منطقی نیز دارد. در درجه نخست باید در نظر گرفت که بازار پوشاک ایران به دلایل سیاسی در تحریم دو جانبه قرار دارد و برند‌های خارجی توانایی شرکت در بازار ایران را ندارند! در این وضعیت مردم و مخاطب‌های هدف بازار پوشاک نمی‌توانند از برند‌های خارجی استفاده کنند و حتی در صورتی که برند‌های خارجی به صورت محدود وارد ایران شود توانایی خرید لباس‌های برند خارجی بسیار کم است! قیمت تمام شده لباس‌های برند خارجی به نسبت کیفیت خوبشان برای مخاطب هدف بازار پوشاک ایران بسیار بالا است! بنابراین کسانی که اقدام به تاسیس برند لباس ایران و راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس در ایران می‌کنند از درآمد بالایی برخوردار می‌شوند.

مصرف‌گرایی ایرانیان در خرید لباس و پوشاک

فرهنگ ایرانیان بسیار غنی و قابل توجه است اما متاسفانه عارضه‌های مختلف اجتماعی موجب شده است که در فرهنگ عوامانه ایران خرید لباس و پوشاک به طرف مصرف‌گرایی کشیده شود! خرید لباس به مناسبت‌های مختلف مثلا خرید لباس برای شب‌های عید، شب عید یلدا، محرم و اوقات مختلف باعث شده است که تقاضا ایرانیان برای خرید لباس بسیار بالا باشد! بنابراین تقاضا بازار ایران برای خرید پوشاک بسیار بالا است و عرضه در آن به صورت پراکنده و بدون هدفگذاری انجام می‌شود.

کمبود یک برند قوی لباس ایرانی در بازار ایران

بازار ایران از کشش قابل توجهی برخوردار است. خوشبختانه ایران در مرحله‌ای از اقتصاد و توسعه قرار دارد که به آن "درحال توسعه" می‌گویند. بازار ایران یک بازار رقبات است اما توسط هیچ برندی انحصاری تصاحب نشده است! بنابراین هنوز بازار پوشاک ایران کشش دریافت یک برند تمام کننده برای پاسخ به تقاضا را دارد.

2.آیا راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک آسان است؟

قطعا راه‌اندازی هیچ تولیدی آسان نیست! اما راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک به نسبت دیگر تولیدی‌ها آسان‌تر و در مواردی کم هزینه‌تر است. باید در نظر داشته باشید که برای ایجاد هر تولیدی نیاز به تجربه و پشتکار فراوان است. نباید از همکاری و استفاده از تجربه دیگر کارگاه‌داران در این زمینه غافل شد. برای راه‌‌اندازی یک تولیدی نیاز است ساعت‌ها وقت صرف یادگیری اصول اولیه کارگاه‌داری شود!

 

3.مهم‌ترین عوامل در موفقیت کارگاه تولیدی چیست؟

  • تحقیق و هدف‌گذاری برای مشخص سازی نوع تولیدات شما
  • شناخت کافی بازار هدف و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی
  • ایجاد یک برند مناسب و برندسازی در جهت فروش لباس
  • خرید به موقع متریال مورد نیاز ( پارچه ) و استفاده بهینه
  • همکاری با کسب و کار‌های موازی و ایجاد مشارکت کلیدی
  • برآورد هزینه‌ها پیش از راه‌اندازی تولیدی و داشتن سرمایه کافی

 

4.مراحل راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس چیست؟

مراحل مختلفی برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس وجود دارد اما مهم‌ترین این مراحل موارد زیر است. توجه کنید که هر کدام از این مراحل بخش مهمی از تولیدی لباس است. کارگاه تولیدی پوشاک نیازمند صبر و حوصله در بازگشت سرمایه است. در صورتی که خودتان به خیاطی علاقه ندارید یا با فرایند الگوسازی لباس یا حداقل یکی از مراحل زیر آشنایی کامل ندارید؛ اقدام به راه‌اندازی تولیدی لباس نکنید!

 

یادگیری اصول کارگاه‌داری لباس

برای انتقال تجربیات در کارگاه‌داری بسیاری از راه‌اندازان موفق کارگاه تولیدی یک تا دو سال در کارگاه‌های تولیدی دیگر اقدام به فعالیت یا حتی شاگردی می‌کند! بنابراین اصول کارگاه‌داری تولیدی لباس بسیار مهم است و می‌تواند کار شما را متحول کند. یادگیری اصول کارگاه‌داری لباس یک شبه اتفاق نمی‌افتد. باید برای آن زمان بسیاری زیادی صرف شود. بسیاری از کسانی که از تجربه کمتری برخوردار هستند اقدام به استخدام مشاوران و راه‌اندازان باتجربه برای ایجاد کارگاه تولیدی خود می‌کنند. داشتن سرمایه در کارگاه‌داری همه چیز نیست و تجربه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

ایجاد یک بیزینس مدل تولیدی لباس

بیزینس مدل خوب برای تولیدی لباس معجزه می‌کند. بیزینس مدل یا همان بوم کسب و کار مشخص می‌کند برای چه اشخاصی با چه شیوه‌ای اقدام به تولید لباس می‌کنید. اینکه کسب و کار تولیدی شما چه هدفی دارد و از چه طریق اقدام به تامین درآمد و بازگشت سرمایه می‌کند در مرحله نوشتن بیزینس مدل مشخص می‌شود.

 

دریافت مجوز‌های کارگاه تولیدی لباس

مجوز‌های مختلفی برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها به جواز کسب تولیدی و ثبت نام در اتحادیه پوشاک است. جواز تاسیس پوشاک و مجوز مباشرت تولیدی که به صورت اینترنتی امروزه دریافت می‌شود باید از طریق سامانه ملی مجوز‌ها ثبت شود.

 

انتخاب مکان مناسب تولیدی لباس

مکان مناسب برای تولیدی لباس بسیار مهم است. اینکه ملک استیجاری است یا ملک کارگاه تولیدی لباس در مالکیت خودتان است بسیار اهمیت دارد. ملک در تولیدی لباس پتانسیل کاری شما را مشخص می‌کند. بهتر است ملک شما در یک قرارداد چند ساله باشد.

 

خرید تجهیزات کارگاه تولیدی لباس

بیشترین هزینه هر تولیدی در خرید تجهیزات تولیدی است.

استخدام نیرو انسانی برای تولیدی لباس

  • برشکار لباس
  • طراحی لباس
  • الگوساز لباس
  • بازاریاب لباس
  • دستورز کارگاه

الگوسازی برای تولید در کارگاه لباس

الگوسازی بخش نوآورانه کسب و کار کارگاه تولیدی لباس است. الگوسازی و طراحی لباس مهم‌ترین بخش در تولیدی لباس است چرا که ایده‌های لباس‌ها در این بخش رقم می‌خورد.

تولید و فروش پوشاک در تولیدی لباس

فروش و بازاریابی در بازگشت سرمایه تولیدی لباس بسیار مهم است. بازاریابی دیجیتال و فروش پوشاک طی تولید عمده و فروش تکی حاشیه سود بسیار بالایی دارد.

 

5.هزینه‌های راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس چه قدر است؟

هزینه‌های راه اندازی کارگاه تولیدی لباس بسیار مختلف است! اما با هزینه تقریبا صد میلیون تومان امکان راه‌اندازی یک تولیدی لباس استاندارد در یک ملک استیجاری وجود دارد. خرید تجهیزات کارگاه تولیدی و خرید پارچه و متریال و مواد اولیه از مهم‌ترین هزینه‌های راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس است. راه‌اندازی کارگاه تولیدی می‌تواند بسیار پر هزینه نیز باشد البته تمام این هزینه‌ها باید مدیریت شده با استراتژی باشد تا بازگشت سرمایه اتفاق بیفتد.

 

6.نقش برندسازی در راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس

برندسازی مهم‌ترین بخش راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس است! شاید باورش برای شما سخت باشد اما بعد از گذشت 6 ماه الی 12 ماه این برند شما است که موجب فروش می‌شود. فروش در بازگشت سرمایه تولیدی لباس بسیار اهمیت دارد. اگر از روز‌های اول اقدام به برندسازی نکنید هرگز ممکن نیست که یک شبه برای کارگاه تولیدی لباس خود برند مستحکمی بسازید. آیا می‌دانید که برند چیست؟ چگونه ساخته می‌شود و چگونه پرورش می‌یابد و چگونه بازگشت سرمایه شما را چند برابر می‌کند؟! یادگیری اصول اصلی برندسازی در بازار پوشاک شرط موفقیت بلاعوض است.

 

7.نقش برشکاری در کارگاه تولیدی لباس

برشکاری یکی از فرایند‌های کارگاه تولیدی لباس است. یادگیری برشکاری در کارگاه‌داری تولیدی لباس بسیار حیاتی است. بیشترین حاشیه سود در کارگاه تولیدی لباس از طرف بخش برشکاری ایجاد می‌شود. کارگاه تولیدی لباس بدون برشکاری بی‌معنی است! تصور کنید پس از الگوسازی هیچ جایی برای برش پارچه‌های برش نخورده شما وجود نداشته باشد! برشکاری ددر کارگاه تولیدی لباس فوت و فن خاص خود را دارد.

 

8.نقش چیدمان خط تولید در کارگاه تولیدی لباس

خط تولید کارگاه تولیدی لباس به فرایند و پروسه نهایی شده کارگاه تولیدی از الگوسازی، برش و دوخت گفته می‌شود. در صورتی که چیدمان خط تولید شما بهینه باشد؛ فروش در کارگاه تولیدی بهینه می‌شود و هزینه‌های شما پایین می‌آید. خط تولید مسیر ارتباطی و شیوه ارتباطی کارگاه شما با بخش‌های داخلی کارگاه شما است.

 

9.نقش دوره آموزش کارگاه‌داری تولیدی لباس

دوره آموزش کارگاه‌داری تولیدی لباس یکی از مهم‌ترین دوره‌هایی است که راه‌انداز کارگاه تولیدی با شرکت در آن می‌تواند تجربیات مختلفی در زمینه راه‌اندازی تولیدی و کارگاه‌‌های تولیدی لباس را به دست بیاورد. برای مثال از صفر تا صد شیوه پهن کردن پارچه تا شیوه و یادگیری انواع برشکاری لباس و کار با قیچی عمود و همچنین تجربیات موفق در زمینه بازاریابی تولیدی لباس در این دوره آنلاین در نظر گرفته شده است. برای خرید دروه کارگاه داری و شیوه راه اندازی تولیدی لباس اقدام کنید.

 

10.آموزش حضوری راه‌اندازی تولیدی لباس

موسسه آموزش خیاطی استاد شاهین دری پور از برگزار کننده‌های دوره آموزش کارگاه‌داری تولیدی لباس در مشهد است. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به آدرس مشهد، خیابان صیاد، صیاد 20، پلاک 4، آکادمی استاد شاهین دری پور در کلاس‌های آموزشی برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس شرکت کنید یا با شماره تلفن 05138908301 تماس بگیرید و خود را در دوره راه‌اندازی تولیدی لباس ثبت نام کنید!

 

قیمت دوره حضوری آموزش راه‌اندازی تولیدی لباس

قیمت دوره آموزش کارگاه‌داری تولیدی لباس که توسط استاد شاهین دری پور تهیه و آموزش داده شده است مبلغ 4.900.000 تومان در سال 1402 با ارائه مدرک بین المللی و مدرک فنی و حرفه‌ای می‌باشد. برای ثبت نام در دوره آموزش کارگاه‌داری تولیدی لباس با شماره 05138908301 تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری:
دیدگاه ها
امتیاز دهید:
0 از 5